Ogólne Warunki Umów Sprzedaży dla Klientów Biznesowych i Instytucjonalnych
§ 1 Definicje
1. Klient – podmiot, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę ze Sprzedającym, nie będący konsumentem w rozumieniu przepisów obowiązujących w Rzeczypospolitej Polskiej;
2. Produkt - przedmiot umowy sprzedaży zawartej między Klientem a Sprzedającym, zawartej na podstawie Zamówienia;
3. Usługi - usługi, które mają zostać zrealizowane przez Sprzedającego na rzecz Klienta, mogące w szczególności polegać na przeprowadzeniu prac instalacyjnych Produktów, szkolenia, programowania, konfiguracji;
4. Sprzedający – Business Group M. Skorzyńska sp. j., Wspólna 41 / 22, 00-519 Warszawa, KRS 0000531619, REGON 360189910, NIP 7010449604.
5. Umowa - umowa sprzedaży Produktu i/lub na wykonanie Usług zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedającym;
6. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży i/lub wykonania Usług ze Sprzedającym;
7. OWU - niniejsze Ogólne Warunki Umów.
§ 2 Stosowanie Ogólnych Warunków Umów
1. OWU stanowią ogólne warunki umów w rozumieniu art. 384 Kodeksu Cywilnego.
2. OWU są dostępne dla Klienta przed zawarciem umowy w formie pisemnej w siedzibie Business Group M. Skorzyńska sp. j, Wawelska 26, 02-061 Warszawa, lub na stronie internetowej https://wizualizer.pl/strony/owu.html oraz http://proav.pl/strony/owu.html
3. OWU stanowią integralną część wszelkich umów sprzedaży i/lub umów na wykonanie Usług zawieranych przez Sprzedającego, w tym również umów zawieranych w formie pisemnego zamówienia lub akceptacji oferty, poza umowami zawieranymi za pomocą sklepu internetowego działającego pod adresem wizualizer.pl, do których zastosowanie zamiast OWU ma Regulamin Sklepu Internetowego umieszczony na stronie https://wizualizer.pl/strony/regulamin.html
4. Strony wyłączają stosowanie innych wzorców umownych (ogólne warunki umowy, warunki sprzedaży, wzory umowy, regulaminy itp.) stosowanych czy ustalonych przez Klienta.
5. Zawarcie odrębnej umowy sprzedaży wyłącza stosowanie OWU tylko w zakresie uregulowanym w takiej umowie w sposób zmieniający postanowienia OWU. Dokonane indywidualnie ustalenia Stron mają pierwszeństwo przed postanowieniami OWU, przy czym ustalenia zmieniające OWU powinny zostać dokonane w formie pisemnej.
§ 3 Charakter informacji na stronie internetowej Sprzedającego
1. Informacje zamieszczone w witrynie internetowej Sprzedającego, katalogach, broszurach, ulotkach, reklamach i innych publikacjach nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, nawet jeśli opatrzone zostały ceną.
2. Publikacje dotyczące Produktów i Usług oferowanych przez Sprzedającego mają charakter wyłącznie informacyjny.
3. Wzorce i próbki wystawiane przez Sprzedającego mają charakter poglądowy i wystawienniczy.
4. Szczegółowe dane techniczne podawane w publikacjach mogą w każdym czasie ulec zmianie, w szczególności z uwagi na zmianę asortymentu producentów Produktów.
5. Informacje znajdujące się na witrynie internetowej Sprzedającego nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa.
6. W przypadku niedostępności części lub wszystkich Produktów składających się na Zamówienie, Klient jest informowany o tym drogą mailową lub telefonicznie i proszony o decyzję w sprawie dalszej realizacji (anulowanie Zamówienia, zrealizowanie bez brakujących Produktów, dłuższe oczekiwanie na realizację, wybór innego Produktu na miejsce brakującego). W przypadku decyzji Klienta o dalszej realizacji Zamówienia w ograniczonym lub zmienionym zakresie Strony uzgodnią sposób, termin i zakres realizacji Zamówienia.
§ 4 Oferta, zamówienie i dostawa
1. Podstawą zawarcia Umowy jest oferta przesłana przez Sprzedającego Klientowi lub Zamówienie przesłane Sprzedającemu przez Klienta.
2. Zamówienie Klienta powinno być dokonane pisemnie lub mailowo na adres proav@proav.pl lub wizualizer@wizualizer.pl i powinno zawierać następujące dane:
a. firmę Klienta - wraz z wskazaniem dokładnego adresu oraz numerem NIP lub jego odpowiednikiem (dane teleadresowe i rejestracyjne konieczne do wystawienia faktury),
b. określenie Produktu lub Usługi,
c. ilość zamówionych Produktów,
d. ewentualne dodatkowe informacje dotyczące Produktu lub Usług,
e. miejsce dostawy/odbioru Produktu lub realizacji Usług.
3. Złożenie zamówienia przez Klienta nie wiąże Sprzedającego, a brak odpowiedzi Sprzedającego nie oznacza milczącego przyjęcia Zamówienia.
4. Warunkiem skutecznego zawarcia umowy sprzedaży jest:
a. złożenie przez Sprzedającego oferty podpisanej przez osoby upoważnione do reprezentacji Sprzedającego (tzn. osoby wskazane w KRS jako wspólnicy lub prokurenci upoważnieni do reprezentacji Sprzedającego) i jej akceptacja przez Klienta, lub
b. złożenie Zamówienia przez Klienta, podanie przez niego w Zamówieniu wszystkich danych niezbędnych do wykonania umowy, potwierdzenie przez Klienta akceptacji OWU oraz potwierdzenie Zamówienia przez Sprzedającego (w formie e-mail lub listownie).
5. Ewentualne przyjęcie przez Klienta oferty złożonej przez Sprzedającego ze zmianami, modyfikacjami lub z zastrzeżeniami wiąże Sprzedającego jedynie w przypadku wyraźnego potwierdzenia (pisemnie lub mailowo) akceptacji przez Sprzedającego tych zmian, modyfikacji lub zastrzeżeń.
6. W przypadku niedostępności Produktów objętych Zamówieniem w magazynie Sprzedającego lub u dostawców Sprzedającego lub braku możliwości realizacji Zamówienia Klienta z innych przyczyn, Klient zostanie o tym fakcie powiadomiony drogą elektroniczną w mailu na wskazany przez Klienta adres e-mail. W takim przypadku środki wpłacone na poczet ceny zostaną zwrócone Klientowi najpóźniej w terminie 30 (trzydziestu) dni licząc od daty zawarcia umowy w sposób, w jaki została dokonana płatność.
7. W przypadku braku wyraźnego uregulowania terminu dostawy Produktu i/lub wykonania Usług w ofercie Sprzedającego lub w Zamówieniu zaakceptowanym przez Sprzedającego, termin dostawy Produktu zależny będzie od dostępności Produktu w magazynie Sprzedającego lub dostawców Sprzedającego, czasu potrzebnego na kompletowanie zamówienia i ewentualne indywidualne dostosowanie Produktu do wymagań Klienta, a w przypadku realizacji dostawy za pośrednictwem firm kurierskich lub spedycyjnych - zależny będzie także od terminów dostawy przez te podmioty.
8. W przypadku ustalenia jako metody płatności przedpłaty, realizacja Zamówienia rozpocznie się dopiero po wpłynięciu płatności na rachunek bankowy Sprzedającego. Dokonując przedpłaty Klient potwierdza zapoznanie się przez Klienta z OWU i ich akceptację.
9. Czas dostawy Produktów/realizacji Usług przez Sprzedającego ulega odpowiedniemu przedłużeniu w przypadku opóźnienia spowodowanego działaniem siły wyższej, Klienta lub osób trzecich.
10. Dostawy realizowane są wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem firm kurierskich lub spedycyjnych.
11. Koszty dostawy Produktu określone zostaną w ofercie Sprzedającego lub w potwierdzeniu przez Sprzedającego akceptacji Zamówienia.
12. Składając Zamówienie lub akceptując ofertę Sprzedającego Klient potwierdza, że osoba dokonująca Zamówienia posiada pełną zdolność do czynności prawnych i jest uprawniona do jego reprezentowania i że podpisanie Umowy Sprzedaży nie narusza żadnych przepisów prawa oraz nie wymaga zezwolenia zgody czy zatwierdzenia jakiegokolwiek organu lub osoby trzeciej oraz że zapoznał się z danymi technicznymi oraz parametrami Produktów oraz z niniejszym OWU oraz że je akceptuje.
13. Składając Zamówienie lub akceptując ofertę Sprzedającego Klient potwierdza, że jest płatnikiem podatku od towarów i usług, posiadającym numer identyfikacji podatkowej i jest upoważniony do otrzymywania faktur VAT.
§ 5 Płatności, koszty dostawy
1. Podstawą rozliczeń będą wystawiane przez Sprzedającego faktury VAT za Produkty i/lub Usługi zamówione przez Klienta.
2. Płatności powinny być dokonywane na rachunek bankowy Sprzedającego wskazany w fakturze pro forma / fakturze sprzedaży.
3. Strony mogą ustalić odmienny termin i warunki płatności, przy czym ustalenia takie muszą zostać potwierdzone pisemnie pod rygorem nieważności.
4. Za termin zapłaty uważana będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedającego.
5. W przypadku nieterminowego dokonania zapłaty Sprzedającemu przysługiwać będą przewidziane w obowiązujących przepisach prawa odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych oraz opłaty związane z egzekucją należności.
6. Przeniesienie własności Produktu na Klienta następuje z chwilą pełnej zapłaty ceny za Produkt, wskazanej przez Sprzedającego w potwierdzeniu Zamówienia.
7. W przypadku braku dokonania przez Klienta pełnej zapłaty ceny za Produkty lub Usługi w terminie płatności wskazanym w fakturze, Klient na wezwanie Sprzedającego zwróci Sprzedającemu wszystkie otrzymane od Sprzedającego Produkty w terminie 3 dni roboczych na koszt i ryzyko Klienta.
8. Brak dokonania przez Klienta zwrotu Produktów w terminie wskazanym w ust. 8 powyżej pomimo braku uregulowania w całości ceny za Produkty lub Usługi powodować będzie obowiązek zapłaty przez Klienta na rzecz Sprzedającego kary umownej w wysokości równej cenie brutto niezwróconych przez Klienta Produktów.
9. Zapłata kary umownej nie wyklucza innych uprawnień Sprzedającego z tytułu braku zapłaty lub braku zwrotu Produktów, w szczególności uprawnienia Sprzedającego do uzyskania zwrotu Produktów lub wynagrodzenia za Produkty, jak też do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego za brak zwrotu Produktów.
§ 6 Odebranie Produktu i Usług
1. Klient składając Zamówienie u Sprzedającego zobowiązuje się do odebrania Produktu lub Usług niezwłocznie po poinformowaniu go o gotowości wydania Produktu lub Usług przez Sprzedającego, nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia takiego powiadomienia, a w przypadku Produktów przesyłanych przy pomocy poczty kurierskiej - do odbioru Produktu od kuriera pod adresem wskazanym przez Klienta.
2. Jeżeli Klient opóźnia się z odebraniem Produktu, Sprzedający może oddać Produkt na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo Klienta.
3. Odbiór Usług dokonany zostanie na podstawie Protokołu odbioru Produktów i Usług. W przypadku braku podpisania przez Klienta Protokołu odbioru Produktów i Usług lub w przypadku braku zgłoszenia przez Klienta zastrzeżeń w Protokole odbioru Produktów i Usług, przyjmować się będzie, że Klient nie zgłasza jakichkolwiek zastrzeżeń odnośnie Produktów lub Usług oraz terminowości ich dostawy/wykonania.
4. Z chwilą odebrania Produktu lub oddania Produktu na przechowanie na zasadach opisanych w ust. 2 powyżej, na Klienta przejdzie niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu, a także wszystkie koszty i ciężary związane z Produktem.
5. Klient zezwala na wykonanie zdjęć przedmiotu umowy i dysponowanie nimi oraz publikowaniem w celu przedstawienia Wykonanych Realizacji (Referencji) przez Sprzedającego.
§ 7 Obowiązek zbadania Produktu i Usług oraz reklamacje
1. Klient zobowiązany jest do zbadania kompletności i stanu opakowania Produktu oraz do zbadania Produktu w celu stwierdzenia ewentualnych widocznych uszkodzeń lub braków Produktu w chwili odbioru Produktu.
2. W zakresie pozostałych ewentualnych braków, uszkodzeń lub wadliwości Produktu lub Usług Klient zobowiązany jest również do niezwłocznego zbadania Produktu nie później niż w terminie 3 dni od ich dostawy, a w zakresie dokonanych Usług – w terminie 7 dni od ich wykonania oraz do zgłoszenia w tym terminie wszelkich ewentualnych uszkodzeń, wad lub braków Sprzedawcy drogą mailową na adres proav@proav.pl lub wizualizer@wizualizer.pl lub pisemnie na adres Business Group, Wspólna 41/22, 00-519 Warszawa.
3. Wobec Produktów obowiązywać będą warunki i terminy, w tym terminy realizacji reklamacji i terminy gwarancyjne, stosowane przez producentów Produktów lub podmiotów realizujących Usługi. Ponieważ Sprzedający nie jest producentem Produktów, Strony wyłączają stosowanie rękojmi za Produkt, w związku z czym Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za Produkty.
4. Wszelkie informacje o Produktach lub Usługach zawarte na stronie internetowej Sprzedającego są jedynie informacjami o ich właściwościach wskazywanych przez producentów Produktów i nie stanowią samodzielnych oświadczeń dotyczących gwarancji ze strony Sprzedającego.
5. Odpowiedzialność Sprzedającego wobec Klienta jest ograniczona za każde roszczenie osobno, jak i za wszystkie roszczenia łącznie do wysokości równowartości ceny zapłaconej przez Klienta za Produkt albo Usługę. Sprzedający ponosi odpowiedzialność jedynie za szkodę rzeczywistą.
§ 8 Koszty wydania i odebrania Produktu
1. Koszty wydania Produktu, w tym koszty opakowania Produktu i udostępnienia go do odbioru w siedzibie Sprzedającego obciążają Sprzedającego.
2. Koszty odebrania Produktu, w tym koszty transportu obciążają Klienta, chyba, że co innego wynika z pisemnych ustaleń dokonanych pomiędzy Sprzedającym a Klientem.
3. Koszt transportu będzie każdorazowo określony w Zamówieniu.
§ 9 Prawa autorskie i prawa własności intelektualnej
Strona internetowa Sprzedającego, jak też jej zawartość, na którą składają się m. in. teksty, zdjęcia, obrazy, ilustracje, filmy, prezentacje oraz programy, a także wszystkie znajdujące się na niej oznaczenia i/lub wzory przemysłowe podlegają lub mogą podlegać ochronie praw autorskich i praw własności intelektualnej.
§ 10 Przetwarzanie danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych przekazywanych przez Klientów Sprzedającemu jest Sprzedający.
2. Klient upoważnia Sprzedającego do przetwarzania, w tym do zbierania, wykorzystywania, przechowywania i przenoszenia danych osobowych Klienta przekazanych Sprzedającemu w celu realizacji obowiązków i uprawnień Sprzedającego wynikających z Umowy.
3. Dane osobowe Klienta udostępniane są Sprzedającemu przez Klienta dobrowolnie i używane będą w celu przedstawienia oferty, realizacji zlecenia, negocjacji warunków Umowy, jej zawarcia lub realizacji, jak również do realizacji wynikających z niej obowiązków stron, a w szczególności do fakturowania oraz realizacji obowiązków wynikających z przepisów o rachunkowości oraz do dochodzenia roszczeń.
4. Dane osobowe Klienta mogą być również używane za zgodą Klienta do przesyłania Klientowi informacji marketingowych i informacji o promocjach. Klient może w dowolnej chwili zrezygnować z otrzymywania tego typu informacji
5. Klient ma prawo dostępu do treści danych osobowych Klienta i ich poprawiania oraz do kontroli przetwarzania danych osobowych Klienta w zakresie i na zasadach wynikających z przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych.
6. Sprzedający w zakresie wymaganym dla prawidłowej realizacji Umowy może udostępnić dane osobowe Klienta:
a. poczcie, przewoźnikowi lub kurierowi mającemu realizować przewóz lub dostarczyć przesyłkę,
b. podwykonawcom Sprzedającego,
c. podmiotowi realizującemu usługi płatności elektronicznej lub płatności kartą płatniczą.
7. W przypadkach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych Klient ma prawo do wniesienia pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania danych osobowych Klienta ze względu na swoją szczególną sytuację, a także wniesienia w przypadkach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych tego Klienta, gdy Sprzedający zamierza je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania przez Klienta innemu administratorowi danych.
§ 11 Postanowienia końcowe
1. W zakresie Umów zawieranych poprzez Sprzedającego oraz w zakresie OWU obowiązują przepisy prawa Rzeczypospolitej Polskiej.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części OWU z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu OWU zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. OWU są dostępne za pośrednictwem strony internetowej w każdym czasie i w formie umożliwiającej ich wydruk, jak również w siedzibie Sprzedającego.
4. Sprzedający zastrzega sobie prawo dokonania zmian, zaprzestania stosowania lub aktualizacji OWU na zasadach określonych przepisami prawa.
5. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedającym, a Klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego.
OWU opracowane przez Kancelarię prawną TLS, Wąsowski, Zalewski i Wspólnicy, ul. Kosynierów 30, , 04-641 Warszawa.
Prawa autorskie (c) Business Group M. Skorzyńska sp. j., ul. Wspólna 41/22, 00-519 Warszawa.